maanantai 3. elokuuta 2015

Subbea mä metsästän

Olen kuluneen vuoden aikana hieronut tuttavuutta aika monen auton kanssa. Hiukan pintapuolisesti ehkä, mutta tositarkoituksella kuitenkin.

  • Audi A4 Allroad
  • Seat Leon X-Perience
  • Subaru Outback
  • Volvo XC60
  • Volkswagen Golf Alltrack

Audin kanssa tulin hyvin juttuun. Se oli ihan sievä ja sporttinenkin, mutta yksi asia minua harmitti: peräkontti oli kovin pieni. Eihän hommasta tule mitään, jos rojut eivät mahdu sisälle.

Seatin mallit eivät ole koskaan kiinnostaneet minua, eikä X-Perience tehnyt tässä suhteessa poikkeusta. Se oli aika karu vehje; en taitaisi haluta sellaista pihaani seisomaan.

Subarun kanssa olen viettänyt paljon aikaa, ja täytyy sanoa, että mukavaa on ollut. Se tunne, kun ensimmäisen kerran koskettaa mustaa nahkaa... Tykkään myös Subarun jyhkeistä muodoista.

Volvo XC60 ei ole lainkaan minun tyyppiäni, mutta kävinpä polkemassa sitäkin, kun sisarmalli ei ollut käytettävissä. Tarjosihan se hyvät kyydit, mutta nyt Volvo on jo unohtunut mielestä.

Golf on oikeastaan vanha tuttavuus, koska liikuimme aikoinaan yhdessä parin vuoden ajan. Exän kanssa kaikki olisi tuttua ja turvallista, mutta en ole varma, kannattaako vanhaa juttua enää lämmittää uudelleen.

Pelkäänpä, että olen tainnut ihastua Subaruun. Mutta onko Subbe se oikea?

Valinta tuntuu vaikealta. Mitä jos päätyy yksilöön, joka pettää jo ensimmäisen vuoden aikana? Tai syö perheen kaikki rahat?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti