lauantai 26. elokuuta 2017

Hei, me lennetään!

Päivä alkoi vähän poikkeavalla tavalla. Olin jo ehtinyt työpaikalleni, kun puhelin soi. Näin, että soittaja on vaimo. Onkohan joku hätä?

  • Niin?
  • Minulla ei ole housuja!
  • Häh?
  • Unohdin työhousut kotiin, enkä haluaisi lompsia työpaikalla koko päivää pyöräilytrikoissa.

Vaimo ei sanonut asiaa suoraan, mutta rivien välistä oli luettavissa, että minun pitäisi ajaa kotiin hakemaan rouvalle housut, koska ulkona satoi vettä.

  • No ehkä minä voin hakea sinulle ne housut.
  • Ihanko totta, voi miten mukavaa! En toki tarkoittanut sitä.
  • Mutta korvaukseksi saat illalla pestä WC:n.
  • Joo, totta kai.

Vessan pesun ulkoistaminen vaimolle oli hyvä veto, koska minä olen perheessämme se, joka yleensä kuuraa vessan ja kylppärin.

Toisaalta WC:n peseminen on melko pikainen operaatio, joten hankkimani hyöty oli verraten pieni. Olisinko voinut saavuttaa enemmänkin? Housuton ihminen on haavoittuvainen ja altis kiristykselle.

Minun on jo jonkin aikaa tehnyt mieli kamerakopteria. Aluksi taloyhtiömme tarpeita varten, sittemmin myös henkilökohtaiseen käyttöön, esimerkiksi luontokuvaukseen.

Yleensä vaimo vastustaa hankintojani, enkä olekaan aktiivisesti ajanut kopteriasiaa, mutta nyt saattaisi olla oikea hetki iskeä. Arvelin, että kopterin hinta hyvinkin vastaisi sitä nöyryytyksen määrää, jolta vaimo säästyy saadessaan housut jalkaansa.

Käytössäni oleva aikaikkuna oli kuitenkin pieni. Housujen toimittaminen on jalo teko, mutta ei asialla voi päiväkausia rehvastella.

Niinpä ajoin heti töiden jälkeen Rajala Pro Shopiin, josta matkaan lähti DJI Spark-kamerakopteri.


Koptereiden hintahaarukka on laaja, mutta Sparkin hinta/laatu -suhde vaikutti hyvältä. Lisäksi DJI taitaa markkinajohtajana nauttia samanlaista statusta kuin Mercedes-Benz autopuolella. Kiinan Mersu, tosin.

2 kommenttia:

  1. Oivallista tilannetajua osoittaa hän käyttäessään hetkeksi avautunutta tilaisuutta hyväkseen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näin on. Todennäköisesti kätken vaimon housut joskus uudestaankin!

      Poista