Auto ei lopulta ollut ihan sellainen, jota aluksi kaavailin. Kyseessä nimittäin on bensakoneella varustettu, Base-tasoinen vaunu, eli aivan karvalakkilinjalla mennään. Samalla mustat nahkapenkit vaihtuivat valkoiseen ulkoväriin (ei, tämä ei ole rasismia).
En ole vielä saanut autoa, mutta vaihto uuteen merkkiin jännittää vähän. Tämä olikin oikeastaan yksi syy sille, miksi päädyin kaikista edullisimpaan Outback-vaihtoehtoon.
Vaikka koeajoin Outbackin liki kymmenen kertaa, edessä todennäköisesti on yllätyksiä. Mitään megaluokan kauheuksia en odota kohtaavani, mutta jotain pientä voi aina ilmetä.
Lastentautejakin saattaa ensimmäisenä mallivuotena esiintyä. Onneksi uudessa autossa on takuu, Subarun tapauksessa kolme vuotta.
Pähkäilin autonvaihtoasiaa aika pitkään, vaikka eihän tässä omaa tytärtä sentään oltu myymässä. Volkkarista luopuminen tuntui silti kolmen VW:n jälkeen oudolta.
Tästä tekstistä taisi tulla vähän mollivoittoinen, mutta se ei oikeastaan ollut tarkoitukseni. Lisätäänpä siis loppuun muutama iloinen asia:
- Subaru Outback on iso ja turvallinen auto.
- Subarun nelivetotekniikka on yksi maailman parhaita.
- Outbackin varustelu on jo perusmallissa melko runsas.
- Outback on hiljainen auto.
- Subarun Eyesight-tekniikka on hyvä. Se voi havaita sellaista, mitä kuljettajan likinäköiset silmät eivät näe.
- Jänistä pienemmät tien ylittäjät todennäköisesti arvostavat Outbackin korkeaa maavaraa.
- Jos löytyy tie, jota Outbackilla ei pääse, ei sitä kannata ajaa muutenkaan.
- Kun männät liikkuvat vaakatasossa, ne eivät voi tulla konepellistä läpi.
- Oman autopaikkamme vieressäkin on Subaru. On siinä muilla ihmettelemistä.
- Subaru on nouseva merkki. Todennäköisesti kaikki muutkin nelivetoisten Audien, Volkkareiden ja Volvojen kuljettajat tulevat lähivuosina vaihtamaan Subaruun.
Subaruhan on melkein kuin Volkswagen - olihan alkuperäisessä Kansanvaunussakin vaakasuoraan liikkuvat männät :) Onnea uudelle autolle ja turvallisia kilometrejä!
VastaaPoistaKiitos! En tiennytkään tuota kuplajuttua... Porschessa boksereita on kai myös ollut, vaan liekö enää. Mutta tosi kovassa seurassa ollaan!
PoistaSamaisen Ferdinandin käden jälki se Kuppelwagenissakin näkyi. Itse asiassa kaikissa ilmajäähdytteisissä takamoottorisissa Volkkareissa oli bokserikone.
PoistaUudempien Porshejen osalta mulla on sellainen käsitys, että ainakin Boxsterissa on vastaiskumoottori - mallin nimikin kun on yhdistelmä boxerista ja roadsterista :)
Juu, samaa näyttää Wikipediakin kertovan. Taidanpa hankkia vielä itsellenikin uudet bokserit, niin tyylissä ei ole moitteen sijaa. :)
PoistaOnneksi olkoon! Kolmen Subarun kokemuksella kahdella mantereella, pidän niitä aivan erinomaisen hyvinä autoina. Ei ole kikkailua satojen uusien pikkuviritelmien kanssa, vaan pelkästään hiottuja, koettuja ja luotettavia ratkaisuja joka kohdassa. Ihan hyvillä auitoilla tässä välissä ja nytkin ajaneena (VW, Qashqai, C5, Superb), palaan kyllä taas takaisin Subarun rattiin.
VastaaPoistaKiitos vaan! Ainakin Amerikassa Subarun status ja myyntimäärät ovatkin ihan toisenlaisia kuin Suomessa. Odotan mielenkiinnolla tulevia kilometrejä... Ja hyviä Subaru-kauppoja sinnekin, jos asia on ajankohtainen!
PoistaVaihdettiin Subarusta pois, koska sen korjauskustannukset olivat aivan älyttömät. Ei olla vaihtamassa takaisin. Toinen nelikkovolkkari sen sijaan on pihalle tulossa. :)
VastaaPoistaArvelisin, että ainakin takuuaikana korjauskustannukset kyllä pysyvät kurissa. Itseäni enemmän mietityttävät käyttökulut, lähinnä polttoaineen kulutuksen osalta, koska niitä on vaikea arvioida etukäteen. Mutta sitä mielenkiintoisempaa tämä onkin!
PoistaMillainen VW pihaan on tulossa?